الکسا

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
< 1 2

فقیر

خداوند درباره کمک به فقرا چنین میفرماید:

بزبان خوش وطلب آمرزش (فقیر را رد کردن)بهتر است تا آنکه صدقه دهند وپی آن(او را) آزار کنند....263بقره

فقیر

فقیر

فقیر


  

آنکه (برخی گویند مراد عزیز پیامبر است) از دهکده ای گذر کرد که خراب وویران شده بود گفت بحیرتم که خدا چگونه باز مردگان را زنده میکند پس خدا او را صد سال میراند سپس زنده اش برانگیخت وبدو فرمود که چه مدت درنگ نمودی جواب داد یکروز یا پاره ای از یکروز  خداوند فرمود  صد سال است ...........بقره 259

برخی از قدیمیهای نسلهای قبل در روستای حوض ماهی(حوض ماهی چشمه ای جوشان در روستا که هنوز جاری است)اعتقاددارند که مکانی که عزیرپیامبر به خواب رفته همین روستا در فاصله حدود 70کیلو متری اصفهان )میباشد.(نویسنده)الله اعلم

در ضمن مردم هفتاد روز پس از نوروز به این مکان میروند.

zty0zpzbez0mh69zpa97.jpg

  پیوند به بیرون

عقاید و باورهای مردمی

ماهی‌ها : حوض واقع در این روستا، دارای ماهی‌های درشت قرمز و خاکستری رنگی است که بنا بر اعتقاد اهالی، نباید مورد آزار قرار بگیرند و یا شکار شوند.

زیارتگاه : در کنار حوض این روستا، زیارتگاه کوچکی وجود دارد که اهالی حاجت‌های خود را با توسل به آن می‌جویند. اهالی روستا معتقد هستند که این زیارتگاه خوابگاه عُزَیر (Ozayr) نبی است. (بنا بر اعتقاد مسلمانان عُزَیر، یکی از پیامبران خدا است . در آیه? 259 سوره? بقره در قرآن کریم، داستان تردید او درباره? زنده شدن مردگان پس از مرگ، ذکر شده است. عُزَیر به فرمان خداوند، به مدت 100 سال در مکانی به خواب می‌رود -میمیرد- و دوباره به امر خداوند زنده می‌شود، خداوند از این واقعه بعنوان نشانه‌های خود برای مردم یاد می‌کند ). اهالی روستا معتقدند که چشمه? آب کنار حوض در اثر برخورد عصای عُزَیر نبی جوشیده است.

تپه? خونی : در نزدیکی حوض، تپه‌ای با خاک قرمز رنگ وجود دارد و به گفته? اهالی محل کشته شدن حضرت یحیی یکی از پیامبران خداست.

slw4528tfihrzt725r3q.jpg

 


  
   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :21
بازدید دیروز :21
کل بازدید : 123305
کل یاداشته ها : 108


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ