الکسا

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

115) و خاور و باختر فقط از آنِ خداست، پس به هر جا روى کنید، آن جا وجه خداست. این بدان جهت است که خدا بر همه چیز و بر همه جهات احاطه دارد و از توجّه شما به هر سوى آگاه است.

سوره بقره آیه 115» آیت الله مکارم شیرازی

مشرق و مغرب ، از آن خداست! و به هر سو رو کنید ، خدا آنجاست! خداوند بی نیاز و داناست!

 

 

 

 

مشرق ومغرب هر دو ملک خداست پس بهر طرف روی کنید بسوی خدا روی آورده اید.---بقره115

 

? ایوب مرادی - ترجمه فرانسوی حمید الله

a Allah seul appartiennent l"Est et l"Ouest. où que vous vous tourniez, la Face (direction) d"Allah est donc là, car Allah a la grâce immense; il est Omniscient

 

? حاجیه تقی زاده فانید - آلمانی آصف بولدرم

Allah gehört der Osten und der Westen; wohin ihr euch auch immer wendet, dort ist Allahs Angesicht. Allah ist Allumfassend und Allwissend.
?115?

 

 

» انگلیسی-Zohurul Hoque

And to Allah belong the East and the West. So wherever you turn, thither is then Allah"s countenance. Allah is indeed all-Pervading, all-Knowing
» تفسیر المیزان - خلاصه
(ولله المشرق و المغرب ): (و شرق و غرب از آن خداست )یعنی همه جهات ، ملک خدا و تحت سیطره اوست و ملک او به ذات چیزی و آثار آن تعلق می گیرد نه مثل ملکیت بشر که اعتباری است و تنها به اثر و منفعت هر چیز تعلق می گیرد (نه به ذات آن )، و ملک قوامی ندارد جز به مالک ،لذا خدا قائم به تمام جهات و محیط به آنهاست ، درنتیجه هر کس به هر جهت متوجه شود بسوی خدای متعال متوجه شده است ،(فاینما تولوا فثم وجه الله ):(پس بر هر طرف روکنید ،آنجا رو بخدا است )،یعنی به هر طرف متوجه شوید و هر طرف که عابدی متوجه آن گردد او را خواهد یافت ،(ان الله واسع علیم ): (همانا خدا وسعت دهنده و بسیار داناست )چون او وسعت دهنده ملک است و بر همه جا احاطه دارد و به مقاصد شما آگاه و داناست و مانند بشرنیست که توجه به او میسر وتمام نمیشود جز در یک جهت واحد.
 
 

 

 

   

 

 


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :20
بازدید دیروز :17
کل بازدید : 123283
کل یاداشته ها : 108


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ